Måndag

Sitter just nu och försöker vakna till. Ska snart åka på skolan.

Idag tänkte jag försöka skippa att rida på planen eftersom att det är så otroligt dåligt underlag. Det skulle vara bra om det kunde bli harvat där så kanske det smälter snabbare då solen ligger på. Men man börjar se lite grus på vissa fläckar iallafall.

Längtar tills på onsdag. Sitter här och är så sjukt träningssugen!
Det är också en nackdel med det dåliga underlaget hemma, man kan inte träna sin häst på samma sätt som man kan när man åker till ridhus. Jag vill kunna hoppa själv också, utan att ha någon som säger hur jag ska göra. Jag tror att man behöver det också för att kunna lösa sina problem. Man kan ju inte lägga över allt på sin tränare liksom :P
Jag har märkt det när jag hoppat själv någon gång så rider man inte lika bra som när man tränar för någon. Hur kommer det sig egentligen? Slarvar man bara för att man inte har någon som står och skriker på en?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0