Måndag 22/8

Jag är så stolt över Nala! Hon gjorde riktigt bra ifrån sig igår på tävlingarna!

Började dagen med en 90cm hoppning. Hon var inte sådär taggad och på som hon brukar vara, men det kändes ändå bra.
Hoppade fram några språng och fick sedan komma in på banan.
De första sprången kändes otroligt bra, kom perfekt varje gång. Emot fjärde hindret så blev det missförstånd och hon petade ner den. Efter det så försvann den där bra kännslan. Men det slutade på 4 fel.
Det visade sig iallafall när jag gått upp till stallet att hon var kissnödig, tänk dig själv att knipa ihop benen och hoppa samtidigt, det är inte lätt att vara häst alla gånger!

När jag sedan skulle rida fram för metern så kändes det mycket bättre. Hon var taggad och hade väldigt bra bjudning mot hinder.
Red inte fram så länge, hoppade något språng på oxern, och gick sedan ner till banan.
När jag kom in på planen så hade jag bara i huvudet att jag skulle gå nolla och inget mer, men när jag fick startsignal och började hoppa så kändes det så bra så jag lät det bara flyta på, och när jag kom till omhoppningen så vågade jag till och med gasa lite. Dubbelnolla och en sjätte placering tycker jag känns otroligt bra då vi bara startat en meter en gång tidigare.









Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis igen till placeringen! // Christine G

2011-08-22 @ 22:50:35
Postat av: Emilie

Så himla roligt att se att det bara går bättre och bättre för er, vart ska detta sluta :D?

2011-08-27 @ 01:17:33
URL: http://trollnin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0