Lördag

Uscha vad trött jag är idag! Kanske inte är så konsigt med tanke på vad man gjorde hela dagen igår...

Idag tänkte jag ialla fall tömköra båda hästarna. Det var ett bra tag sedan jag gjorde det med någon av dom, känns det som :P
Tömkörning tycker jag är ett utav dom bästa sätten att träna hästen på, det har ju helt annan effekt än longering och man har så mycket bättre koll på hästen när man tömkör.

Jag gick faktiskt en tömkörningskurs för något år sedan. Kommer inte riktigt ihåg vad han heter han som höll i kursen :S (någon som vet?)
Den var på färsta en hel helg och man var tre och tre i ridhuset.
Hade Nala på kursen och det var riktigt häftigt att se när han tömkörde henne och fick henne att trampa. Det kan man inte tro om henne :P (tror inte att han trodde det heller xD)


Hade ingen bild när jag tömkör så det fick bli en bild från färsta istället :)

Kommentarer
Postat av: Emilie

Ja om man bara tittar på Bello, så har hans form blivit jättefin av tömkörningen! :)

2011-02-13 @ 23:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0