Onsdag 13/7

Hejsvejs!

Känns som att jag försummat min häst pga saker som hänt i helgen. Då menar jag inte att jag vart ut och haft kul utan det är saker som behövdes göras för andras bästa.
Därför så red jag inte på hela helgen...

Men nu är vi igång igen. Red dressyr måndag och tisdag eftersom hon stog två dagar. I Måndags var hon jättefin, men lite slö av värmen. Igår ville hon inte riktigt och sprang mest iväg när jag bad henne om saker. Men alla dagar kan inte vara bra dagar :)

Idag ska jag träna Alice och Denny. Sitter nu och försöker komma på någon bra övning med lite hinder och sånt som man kan göra om och om igen utan att det blir tjatigt eller tråkigt för Alice. Hellst skulle det vara en övning som man kunde rida runt runt utan att stanna, om ni förstår vad jag menar...
Är det någon som har en bra övning så får ni gärna säga till.
Försöker hitta något bra på internet men orkar inte läsa fler bukefalos-trådar nu :P

Nu när det är sommarlov så brukar mina träningar vara varannan vecka, men jag hade missat att dom flyttat dagen så det blev ingen träning för mig den här veckan. Därför funderar jag på om jag ska hoppa lite idag.
Sist jag hoppade så gick det inte så bra. Hästen hoppade jättebra men jag ramlade ju av pga missförstånd. Hoppas att jag inte blivit rädd bara, men det tror jag inte :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0