Måndag 20/6

Hejhej!
Sitter just nu på jobbet och tar en liten rast. Har spenderat hela dagen i renrummet, förutom lunchen då... Det blir ganska varm då man ska ha hela den där pjamasen på sig helatiden. (Overall, hårnät, luva, plasthanskar, skor, överdragsskor+ kläder)

Skrittade ut på Nala igår och det gick jättebra. Gick ner till volten först men kännde bara att det vart lite tjatigt att vara där flera dagar i rad. Jag tror på att rida ut så mycket man bara kan, stärka ben och bygga muskler tror jag inte att man kan göra på samma sätt som man kan i skogen, det blir helt annan träning när man är utanför planen. Dessutom så brukar hästarna tycka att det är mycket roligare att vara i skogen.
Måste dock erkänna att jag är ganska dålig på att rida ut. Kan vara för att jag typ aldrig har någon att rida med. Det är lite tråkigt att vara i skogen själv. Men det kan vara otroligt skönt ibland också, bara ha tid för sig själv med hästen och tänka på allt och ingenting.

Idag ska jag hoppa hade jag tänkt. Peppa lite inför tävlingen på onsdag.
Hoppas för allt i världen att det är fint väder då vi ska tävla. Det är så tråkigt när det regnar och är kallt.

Jaja, nu ska jag fortsätta jobba. Kanske uppdaterar om hoppningen sen om jag orkar :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0