Onsdag 21/9

Idag har jag friluftsdag.. Då man går på gymnasiet så är det väldigt bra att man får vara i stallet om man vill på såna dagar. Känner inte att jag skulle tycka att det var sådär skitkul att fiska en hel dag....
Känns dock inte som att gympalärarna accepterat det som en sport än.. Tror fortfarande att det är så att dom som håller på med fotboll osv blir favoriserade. Men det är ju förstods bara vad jag tror.

Ikväll är det träning så jag kommer inte kunna rida Nala på dagen. Istället ska jag tömköra eller rida Trollnin, men jag har lite för korta ben för Emilies sadel så jag tror det blir tömkörning.
Ska dessutom hjälpa Anna-Karin att tomköra Bello! Han ska äntligen börja sättas igång efter skadan! (Han fick en 3" spik i hoven, rakt in i strålen och det blev en infektion som spred sig = gipsning + boxvila x-antal veckor)
Han kommer säkert vara lite galen, därför vi behöver vara två stycken. Riktigt roligt att han får komma igång igen, han är ju så underbar den hästen!



Bello och Nala förra vintern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0