15 Augusti

Ja, som vanligt glömmer jag bort att blogga och kommer på mig själv efter ett tag att det kanske är dags igen. Tänkte att jag kunde passa på nu medans jag ändå sitter och stirrar mest hela dagarna. Jobbar nämligen de två sista veckorna på miun, någonsin. Bitterljuvt.. Fast mest ljuvt.
 
Tänkte uppdatera lite om den där hästen.
Hon går väldigt bra nu. Känns som att vi hittat ett lugn i ridningen som definitivt inte funnits förut. Hon har nog blivit lite vuxen också.
Stor del i det hela har nog vart för att jag tagit mig i kragen och verkligen kämpat för att få henne dit vi kommit nu.
Visst är hon fortfarande en studsboll när vi kommer på en hoppträning, men det är lättare att kontrollera. Då jag säger åt henne att slappna av och sänka huvudet (eller vad det än nu är jag vill) så gör hon det lättare nu. Förut behövde vi bråka lite innan hon gav med sig.
Efter mycket om och men har jag även hittat bettet som jag tycker hon funkar bäst på. Ett så simpelt bett som ett ergonomiskt tredelat med D-ringar. Har alltid trott att det skulle behövas något mer avancerat på henne, men ack så fel jag hade.
 
Ska även byta sadel hade jag tänkt. Hon går så jäkla bra i den jag provat, och hon hoppar väldigt fint, och jobbar mer med ryggen i den. Så måste bli av med mina sadlar.
Om det är någon som är intresserad av en dressyrsadel är det bara att höra av sig.
Det är en svart Albion Legend K2 som knappt är använd. Normal i allt. 17,5"
Kan lägga ut bilder någon dag.
 
Ikväll är det träning också, ska bli väldigt roligt. Skönt att ha något mitt i veckan att längta till :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0