Onsdag 8/2

Ikväll är det träning! Längtar, som vanligt :)

Nala har gått bra både måndag och tisdag. Igår var hon dock skvättig och skulle tackta och dumma sig i skritten. Men det är väl smällar man får ta då man skaffat ett sto! Jag väljer att fokusera på det som var bra, och det var traven, i ialla fall igår. Väldigt positiv och framåt, utan att dra iväg. Hon var lätt att flytta och ändra form på utan att dra upp huvudet.
På henne är detta väldiga framsteg då hon annars har en tendens att vara lite spänd, dra iväg ibland och ibland gå som en giraffe (giraffandet är dock ett sällsynt beteende numera).

I helgen vart det ju inte så mycket ridning som man hade hoppats på. Men min köldgräns går vid -15.
Hoppas att det går bra ändå på träningen ikväll, men kanske inte ska förvänta mig att det gör det, så slipper jag bli besviken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0