Saker jag tycker om!

Alla har såklart olika smak, men det är saker som jag tycker är väldigt bra!


Horze reflextäcke.
Lätt vinterns bästa inköp! Bilar ser en från alla håll och kanter och det sitter bra. Har dock hört dom som råkat köpa någon storlek för litet, då vill gärna kardborren åka upp. Men på Nala sitter det jättebra!
Funderar på att köpa deras benskydd med reflex, kan ju vara bra att ha. Dessutom skönare att dra på ett par skydd än att behöva hålla på med skydd och sedan reflexer över dom.


Veredus Olympic.
Har både bak och framskydd. Kan inte säga annat än att dom är värd pengarna. Har absolut inget negativt att säga om dom. Sitter som en smäck på benet och det tar väldigt långt tid, med flitigt användande innan dom blir det minsta slitna. Har haft mina i snart tre år och först nu börjar det synas att dom är sliten. Har använt dom nästan varje ridpass och dessutom tvättat dom i maskin. Fem av fem toasts helt enkelt!


Eskadron Air Easy.
De håller inte samma mått som veredus skydden, men de är väldigt bra på sommaren då det är varmt och hästen ofta blir svettig. Lite svårt att hitta rätt läge på spännena. Meeeen, dom är snygg :)


John Whitaker by Charles Owen.
Ett ord! Jätteskön!
Sitter bra på huvudet och smart knäppning som man kan knäppa upp med en hand när man fått in knixen ;)
Skulle jag säga något negativt om den så skulle det nog vara att lädret blir missfärgat efter ett tag. Det går inte bort om man försöker göra rent det heller. Lite surt eftersom det är så snyggt med det där ljusbruna...


Fortis Et Liber grimma.
Den är väldigt snygg! Har hållt super och är lätt att hålla ren trots nitarna. Mjuk och smidig redan vid inköp.
Än så länge är den bara använd på tävling och i transport, och vad jag vet är det inte jättemånga som har dom. Man får ofta frågor vart den kommer ifrån, och sånt tycker jag är roligt!

Något mer jag vill tipsa om är Stübbens glansspray! Hittar ingen bild på den, men jag har köpt min på hööks. Sprayade svansen senast för två veckor sedan och den är fortfarande lika lätt att reda ut. Inget våld behövs med andra ord. Så vill man inte använda mycket spray så är detta ett bra alternativ, tycker jag ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0