Söndag 4 Mars

Sämst uppdatering, men det får ni leva med ;)

Sitter hemma hos svärmor nu, kom nyss från stallet. Har släppt ut hästarna och mockat.
Blir nog en ridtur lite senare så slipper man frysa ihjäl. Just nu är det -5.6 men när jag gick till stallet var det -10.
Känner att man blivit lite bortskämd med värme dom senaste dagarna, och vill gärna att det ska fortsätta vara så varmt. Känns inge kul att ta fram den tjockaste jackan igen när man nyss hängt undan den.

Onsdagsträningen gick bra. Hon var väldigt pigg och uppåt vilket jag inte tycker om. Hästen ska tänka framåt.
Hon lugnade sig efter ett tag, och då gick det såklart bättre. Jag hoppas att det berodde på att hon var nyklippt.

Nala är helklippt nu. Ångrar mig inte alls. Det blir en helt annan häst när man får bort allt långhår (även om hon inte har så mycket av den varan). Klippte hela benen, halva huvudet och lämnade såklart en fläck på ryggen för att undvika skav av sadeln. Tack Anna-Karin för hjälpen! :)

Ellinor var snäll och följde med på träningen för att ta lite bilder. Tyvärr så är det väldigt svårt att ta kort i ridhus. men visar några iallafall :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0